woensdag 26 maart 2008


















Sidney



Nog nen echten ...



brrrrr ...




















Goedkoop of duur ... maak het zelf maar uit !




Maize en ik by night
Om jaloers van te zijn !

UIT MEERDERE SKYPEGESPREKKEN.
Juist, het is in TULLY blijven regenen en zoals reeds gezegd, met bakken regen. GERT vindt het niet meer prettig om dan met een halve bananenboom op zijne rug door de modder te marcheren. Je weet of je weet niet, zoiets weegt een 60 kg. Ze,Rommel,zijn Duitse maat, en hijzelf trachten zichzelf te motiveren door de gedachte dat het hier in Belgie ook maar schijtweer is. Evenwel, ginds blijkt het niet te doen en ze zullen opgeven na 11 dagen moddergevecht. Het is ook niet prettig om samen te werken met Rommel. Die kerel geeft altijd het stapritme aan. eins, zwei, drei, vier, funf, sechs, sieben, acht............... en hij roept dat g..verdomme niet zacht. Er moest een oplossing komen en er was druk overleg. Ze geven de job op. Ze zullen naar het zuiden reizen. Ze kopen een busticket ten bedrage van 146 €. Maaaa..ar bus eivol. De reis wordt verdaagd met 2 dagen, juist tijd genoeg om Rommel de kans te geven om naar de immigratiedienst te stappen en een naamsverandering aan te vragen. Zijn naam is sinds dan Kohlmann, afgekort Kohl, rot, weiss, oder grün da weet ik niet..........Busje komt zo...........De avond van 18 jan komen ze aan in BAYRON BAY na een rit van 26 uren (voorzien 18 uren) dit door meerdere wegverzakkingen en regenbuien. NA DE ZONDVLOED. Kohl en Gert slaan letterlijk en figuurlijk hun tent op. De keuze was niet moeilijk. Veel mogelijkheden waren er niet, 1 (één) maar. Camping GREENWAY, één van de velen. Er is een mogelijkheid om in de druiven te werken. Eerst zijn er dringende werkzaamheden. Het is wasdag, zowel voor mens als baggage. Alles is door en door nat, schimmels en andere spoorplanten melden zich. "Gert, en wie strijkt er dan? " want dat is belangrijk vinden de moeders. Er volgt geen antwoord op die vraag. De verdiensten zijn te laag en de prijs op de camping is te hoog 15 € p pers/ nacht. Na 3 dagen worden de staken uitgetrokken, de tent wordt ingepakt, de rugzak opgevuld en de stapschoenen worden weer toegesnoerd. Nochthans het doet deugd om zo drie dagen droog rond te lopen. Van de temperaturen is nooit te klagen 30 a 32 gr. "Sinds enkele dagen geniet ik van iedere zonsopgang. Een scherpgele zonbol duwt een sinaasappelachtige ochtendgloed voor zich uit. Mensen dat is een tijdje geleden dat ik dit heb gezien. Deugdelijk is dat." zegt mijn kind. Er moet brood op de plank komen want nu eten we meestal deegwaren en meer bepaald spaghetti. "Mannekes, ik snak naar de meest verschillende gerechten met zo een ferme klad bearnaisesaus. Ja 't es moeilijk te geloven he maar ballekes in de tomatensaus, met die smaak word ik 's nacht wakker, tong in de madeirasaus, garnalencocktail,.......... spinaziestoemp met spek,.......... zwarte beulingen.........Oesje overstroming in mijne mond..." "We trekken richting SYDNEY waar we na een busreis van 14 uren terecht komen. We laten het eens lang hangen en stappen een echt restaurant binnen en doen zoals rijke vakantiegangers, hé moe. Met de vellen goe vol, ga ik op zoek naar werk. Ik bezoek den BENNY TEMMERMAN met zijn vrouw CASSANDRA. Op haar vraag overnachten we tijdelijk daar. Den Benny en Cassandra wonen niet meer op het adres van 4 jaar geleden. Ze wonen nu 40 km buiten Sydney in een zeer oud huis. Hij is daar een soort huisbewaader buiten zijn dagtaak. Hun appartement in de stad verhuren ze momenteel. Ja, er moet gewerkt worden. De speurtocht loopt iedere keer af met een ongoocheling. Ik stap naar interim en andere bureaus. Niks, ik word overal afgescheept met de woorden, TE OUD. Het is zo dat, als je 30 voorbij bent, heb je geen jongerenstatuut en kan je geen tijdelijke werkvergunning krijgen, ookal omdat Belgie geen handels- en werkovereenkomst afgesloten heeft met Australie. Wil je als "oudere" een werkvergunning afsluiten dan moet je eerst met nen hoop centen over de brug komen 25.835 € + een vast woonadres. Ik zal dat reglement eens naar 't ministerie in Belgie doorsturen. Ik ga het voorlopig dus op een andere manier aanpakken en terug beginnen reizen............. Werken kan ik nog lang.......... Ik, (of wij dat moet nog uitgemaakt worden.) vertrek op 7 februari naar NIEUW ZEELAND, MET ZEER GROTE, HOGE VERWACHTINGEN. Daarna enkele dagen Paaseilanden en Papeete. Zeg va en moe kruip maar terug in jullie bed, want het is ondertussen al half 4 's nachts. 's Nachts geen kreeft, wel nen druppel whisky Groetjes, ook van Kohl