woensdag 27 augustus 2008

Diezen vanuit Torres del Paine ...

Hallo ik heb tijd dus snel deze mail,
Hoe zit het daar ?

Ik was naar Prt Natales gegaan meT de bus, voor Torres del Paine, dus daar een hostal gezocht maar daar was ik gans alleeeeeen. Dienen kerel van daT hostal, echt waar direct mijne maat, wat klappen zeveren een super manneken l!!!! De volgende dag ben ik volk gaan zoeken voor met mij die trekking te gaan doen want den Bill zei da het veel te gevaarlijk was om alleen te doen, der was nen dooie gevallen.
Dus gaan zoeken naar volk, voor 2 dagen maar in die 2 dagen niemand gevonden. Dus heb ik besloten om alleen een V te doen in plaats van de W. Dienen avond zijn der 2 meisjes van de States toegekomen in dat hostal en ik had nog ne kerel leren kennen van Spanje. Wij de volgende dag we naar de bergen. Super veel wind, makkers da kunde nie geloven hoeveel wind der was en dan die rugzak van rond de 15 kg op mijnen bult nie gemakkelijk om te stappen. Ik denk da ik soms 60º schuin liep zoveel wind was er !!!!!

De eerste dag was ongeveer 17 km stappen maar zeer eentonig alleen maar vlak. Op het laatste een beetje bergop. Daar aangekomen tentje opzetten en wat koken op een gasbranderken. Die meisjes sliepen in een lodge naar dat was veel te duur voor mij 15.000 pesos, zot zeker. Kamperen was 3000 pesos per nacht.

De volgende dag (dag 2) om 7 u opgestaan 3º in de tent en als ge ten de kleren moet aandoen niet reaal, ijzigkoud!!!!! Dus rap die kleren aan en koffie zetten om warm te krijgen!!!!
Om 8u beginnen stappen vandaag 22km naar een glacier. Super schoon ik kan het nie vertellen hoe schoon. Zware tocht amaai mijn ....voeten. Alles langs meren in de sneeuw, makkers, zware turf. Niet normaal. Snoens wa gegeten aan die glacier en dan terug naar de lodge en de tent gegaan we waren der terug rond 17u. Wa gekookt en der binnen in die lodge wa aan een stoof gezeten. S'avonds die Spanjaard en ik wa eieren, thee, mayo en koffie en wa blikken met voedsel, gaan pieken. Ik heb niks gestolen, ik heb het alleen tot aan ons tent gedragen. Op die manier konden we voort voor de volgende dagen.

Dag 3 opgestaan rond 6.45u maar nog veel kouder 0º dan gisteren. Die kleren da was een ramp, rap rap rap aantrekken om dan zo snel mogelijk in die keuken te zijn om iets warm te drinken en eten.
Om 8.10u beginnen stappen naar Vallei del France hetzelfde scenario, super schoon nie te doen!!!!!! Boven op een berg s'middags gegeten me zicht op een glacier - gletsjer. Der braken verschillende stukken ijs af. Dat geeft nogal een oorverdovend scheurend en krakend lawaai dsuskleine lawines. De vallende brokken geven dan nog een kleine tsunami. Mooi, mooi schouwspel. We konden der nie te lang blijven ander werd het veel te laat, dus terug naar de tent. Terug om 17.30u vervroren maar het was zeker de moeite. De volgende dag dus dag 4 terug naar het beginpunt!!!
Op die 4 dagen stapten we 80km. Ik had verschillende bleinen, maar die pijn was het mij waard.

Vandaag heb ik dan den bus gepakt naar El Calafate want routa 40 es een stuk weggespoeld. Daarna komr El Chatel aan de beurt maar ik hou ulder op de hoogte

dikke knuffels en kussen xxxxxxxxxxxxx.....
Greetz Diezen